Politika kvality
Vízia
Zariadenie je zriadené Banskobystrickým samosprávnym krajom ako Domov dôchodcov a domov sociálnych služieb so zameraním na poskytovanie sociálnych služieb fyzickým osobám s duševnými poruchami odkázaným na pomoc inej fyzickej osoby, fyzickým osobám, ktoré dovŕšili dôchodkový vek a fyzickým osobám so schizofréniou odkázaným na pomoc inej fyzickej osoby s celoročnou formou pobytu a ambulantnou formou.
Poskytovanie kvalitných, efektívnych, progresívnych a flexibilných sociálnych služieb prijímateľom sociálnych služieb erudovaným personálom, v modernom, zrekonštruovanom zariadení s vyšším štandardom.
Politika kvality
Vedenie zariadenia sa zaväzuje splniť a plniť všetky aplikovateľné požiadavky normy ISO 9001:2015. Vedenie si ďalej uvedomuje svoju zodpovednosť za kvalitu poskytovaných sociálnych služieb so zameraním na identifikáciu možných rizík a príležitostí.
Pre naplnenie vízie sú stanovené nasledovné zásady politiky kvality:
- Systém manažérstva kvality plánovať a uplatňovať ako stabilný proces trvalého zlepšovania rozvoja DD a DSS a strediska ŠZ Kotva.
- Cieľavedomé vytvárať dlhodobé, pozitívne väzby s prijímateľmi sociálnych služieb a vonkajším prostredím, osobitne so subjektmi, ktorých poslanie je príbuzné.
- Poznať individuálne potreby každého prijímateľa sociálnych služieb a tie individuálnym prístupom uspokojovať. Na poznaní a uspokojovaní potrieb prijímateľa sociálnych služieb sa zúčastňujú všetci zamestnanci DD a DSS a strediska ŠZ Kotva.
- Neustále monitorovať spokojnosť prijímateľov sociálnych služieb a ich rodinných príslušníkov s poskytovaním sociálnych služieb so zameraním na odborné a obslužné procesy.
- Zaisťovať ochranu života, zdravia a dôstojnosti prijímateľa sociálnej služby.
- Všetky činnosti, ktoré majú vplyv na kvalitu sociálnych služieb vykonávať kompetentným a kvalifikovaným personálom. Neustále zabezpečovať vzdelávanie zamestnancov.
- Riadiť sa platnými záväznými požiadavkami zainteresovaných strán, rešpektovať a ochraňovať základné ľudské práva a slobody prijímateľov sociálnych služieb.
- Sledovať najnovšie trendy v oblasti sociálnych služieb a tie implementovať na podmienky nášho zariadenia.
- Neustálym monitorovaním procesov a prijímaním opatrení trvalo zlepšovať SMK.